Brev:
Skemad, amning og flaske
30. januar 2015
Alder:
7 mdr.
Skemad, amning og flaske
Hej Helen
Så er vi godt i gang med skemaden her - A. er 7 mdr om en uge, og hun spiser 3-4 ske måltider om dagen. Gumler på rugbrødshapser, agurkeringe og friskfrugt. SÅ hvornår skal/kan jeg begynde at give hende små stykker brød (hvidtbrød/rugbrød??) med smørpålæg?? hun har stadig ingen tænder og jeg er selvfølgelig hunderæd for at hun får noget galt i halsen:-)
Endvidere sover hun stadig 11-12 timer om natten sover ca ml. kl 19-20 med 1. amning kl ca 1.00/2.00 og 2. amning kl 5 el 6. og så op kl 7 eller 8. Glad og veludhvilet.
Jeg ammer hende stadig. Lidt forskelligt om hun sover 2 el 3 lure i løbet af dagen. Men jeg ammer hende inden 1 lur, 2.lur er i barnevogn så der bliver hun ikke ammet, hvis hun tager en 3. lur/powernap, bliver hun også tilbudt bryst der. Ved disse amninger i løbet af dagen, er det meget forskelligt hvor meget hun spiser og om hun overhoved "gider" el. er mæt i forvejen. Dog får hun altid bryst inden hun skal sove - vi har et putte ritual hvor hun jeg ligger og hygger lidt inde i vores seng, hun vender sig så selv over mod mig når hun er ved at være træt, hun bliver tilbudt bryst, som hun oftes tager, men ikke altid, så bliver hun altså ammet liggende i vores seng - hun slipper brystet når hun er rigtig træt og jeg giver hende sutten, hvorefter hun falder i søvn og jeg ligger hende over i hendes egen seng, som står op af vores/i forlængelse. Sådan har vi gjort det, næsten fra start af, så det går let og smertefrit og hun falder hurtigt i søvn - SÅ hvornår løber jeg tør for mælk og skal til at finde et nyt ritual!!????
Ja mit spørgsmål er hvornår man/jeg skal gå fra amning til flaske?? Når hun på et tidspunkt måske ikke gider amning om dagen mere eller er startet i institution, har jeg så stadig mælk til at amme hende om aften inden hun skal sove?
Og hvilken MME skal hun have når jeg skal skifte til flaske??
Tusind tak for din gode side - har netop bestilt din bog om børn og mad og glæder mig til den kommer:-)