Skemad, amning og flaske

30. januar 2015

Alder:
7 mdr.

Skemad, amning og flaske

Hej Helen

Så er vi godt i gang med skemaden her - A. er 7 mdr om en uge, og hun spiser 3-4 ske måltider om dagen. Gumler på rugbrødshapser, agurkeringe og friskfrugt. SÅ hvornår skal/kan jeg begynde at give hende små stykker brød (hvidtbrød/rugbrød??) med smørpålæg?? hun har stadig ingen tænder og jeg er selvfølgelig hunderæd for at hun får noget galt i halsen:-)

Endvidere sover hun stadig 11-12 timer om natten sover ca ml. kl 19-20 med 1. amning kl ca 1.00/2.00 og 2. amning kl 5 el 6. og så op kl 7 eller 8. Glad og veludhvilet.

Jeg ammer hende stadig. Lidt forskelligt om hun sover 2 el 3 lure i løbet af dagen. Men jeg ammer hende inden 1 lur, 2.lur er i barnevogn så der bliver hun ikke ammet, hvis hun tager en 3. lur/powernap, bliver hun også tilbudt bryst der. Ved disse amninger i løbet af dagen, er det meget forskelligt hvor meget hun spiser og om hun overhoved "gider" el. er mæt i forvejen. Dog får hun altid bryst inden hun skal sove - vi har et putte ritual hvor ...

Annonce

... hun jeg ligger og hygger lidt inde i vores seng, hun vender sig så selv over mod mig når hun er ved at være træt, hun bliver tilbudt bryst, som hun oftes tager, men ikke altid, så bliver hun altså ammet liggende i vores seng - hun slipper brystet når hun er rigtig træt og jeg giver hende sutten, hvorefter hun falder i søvn og jeg ligger hende over i hendes egen seng, som står op af vores/i forlængelse. Sådan har vi gjort det, næsten fra start af, så det går let og smertefrit og hun falder hurtigt i søvn - SÅ hvornår løber jeg tør for mælk og skal til at finde et nyt ritual!!????

Ja mit spørgsmål er hvornår man/jeg skal gå fra amning til flaske?? Når hun på et tidspunkt måske ikke gider amning om dagen mere eller er startet i institution, har jeg så stadig mælk til at amme hende om aften inden hun skal sove?
Og hvilken MME skal hun have når jeg skal skifte til flaske??

Tusind tak for din gode side - har netop bestilt din bog om børn og mad og glæder mig til den kommer:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!